• یاد‌داشت
مرور استراتژی فروش در شرکت چادرملو

بررسی رویکرد شرکت چادرملو در حوزه رصد بازارها

آذر ۱۳۹۹
زمان مطالعه: 5 دقیقه | شماره ماهنامه: 126
توانایی در فروش کافی محصولات زمینه را برای سودآوری در تجارت فراهم می‌آورد. تجزیه‌وتحلیل داده‌های فروش درک درستی از کالاهای خریداری‌شده توسط مشتریان فراهم می‌سازد و کمک بسزایی در تفکیک صحیح رفتار خریداران می‌کند و همچنین الگوهایی را برای بهبود در روند فروش محصولات ارائه می‌دهد. هدف اصلی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تامین کامل نیاز داخل کشور و عرضه تمام محصولات فولادی خود در بورس کالاست. علاوه بر این، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با استفاده از فناوری‌های روز و آنالیز فروش محصولات خود از طریق تحلیل و ارزیابی داده‌های موجود، تمامی اطلاعات مربوط به فروش داخلی و صادراتی خود را تقسیم‌بندی می‌کند.
  • icon
برای دسترسی به این مطلب، می‌توانید یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید:
  • یاد‌داشت
  • محصولات فولادی
نقش‌آفرینی شرکت فولاد اکسین در مسیر خودکفایی و خودباوری ایران ارزش‌آفرینی و هم‌افزایی در شرکت فولاد اکسین خوزستان

شرکت فولاد اکسین خوزستان که عنوان تنها تولیدکننده ورق عریض فولادی در کشور و خاورمیانه را یدک می‌کشد، در سال‌های اخیر برنامه‌های هدفمند و همه‌جانبه‌ای را در راستای تامین نیاز داخلی و نقش‌آفرینی در بازارهای صادراتی تدوین کرده است. اجرای این برنامه‌ها موجب شده است تا شرکت فولاد اکسین خوزستان علاوه بر درخشش در عرصه فعالیت خود، دستاوردهای ارزشمندی را در تولید و فروش کسب کند. از جمله مهمترین دستاوردهای این شرکت می‌توان به رشد ۱۰۰ درصدی سودآوری، رشد ۶۹ درصدی درآمدهای عملیاتی و ثبت رکورد جدید در تناژ فروش ماهانه در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد. این دستاوردها با تدابیر و برنامه‎های این شرکت برای تامین مواد اولیه و انرژی، آماده‌به‌کاری ۹۵ درصدی تجهیزات و برنامه‌ریزی دقیق برای شناسایی بازار حاصل شده است.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • یاد‌داشت
  • آهن اسفنجی, محصولات میانی فولاد خام
برنامه هدفمند‌ شرکت صنعت فولاد شادگان برای توسعه صادرات انعطاف‌پذیری در مقابل تحولات بازار در شرکت فولاد شادگان

شرکت صنعت فولاد شادگان که از مهره‌های کلیدی تامین مواد اولیه گروه فولاد خوزستان به شمار می‌آید، در سال‌های اخیر با رویکرد شناسایی بازار و جذب مشتریان جدید در صدد توسعه بازارهای داخلی بوده است. این شرکت موفق شده است تا شرکت‌های بزرگی مانند فولاد مبارکه را به جمع مشتریان خود اضافه کند. این تولیدکننده آهن‌اسفنجی در غرب کشور، با توجه به موقعیت جغرافیایی استراتژیک خود و در راستای راهبرد هلدینگ فولاد خوزستان، نسبت به صادرات آهن‌اسفنجی نیز اقدام کرده است، تا بتواند پس از اجرای طرح‌های توسعه فولادسازی و تولید بیلت و اسلب عریض، محصولات خود را در بازارهای بین‌المللی از جمله کشورهای منطقه خاورمیانه و اروپا عرضه کند و به یکی از مهمترین صادرکنندگان فولاد در کشور تبدیل شود.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • یاد‌داشت
  • محصولات میانی فولاد خام
برنامه و چشم‌انداز توسعه بازارهای داخلی و صادراتی شرکت فولاد خوزستان نقش‌آفرینی فولاد خوزستان در بازارهای داخلی و جهانی

میزان تاثیر صنعت فولاد بر سایر فعالیت‌های اقتصادی و در نهایت رشد اقتصادی هر کشور انکارناپذیر است؛ موضوعی که از جنبه‌های مختلفی نظیر تامین مواد اولیه سایر صنایع، اشتغال‌زایی گسترده و ... قابل بررسی است. در واقع به جرات می‌توان گفت هیچ صنعتی نیست که برای پیشبرد فعالیت‌های خود به نوعی به ماده‌ای به نام فولاد نیازمند نباشد. نگاهی به نقش استراتژیک صنعت فولاد در جهان و مزیت‌های نسبی موجود در ایران برای توسعه این صنعت، حاکی از لزوم تسهیل مسیر فعالیت این صنعت در کشور است. شرکت فولاد خوزستان نیز از جمله شرکت‌هایی است که نه تنها با تامین نیاز داخل کشور، بلکه با حضور مستمر و موثر در بازارهای صادراتی، نقشی محوری در رشد صنعت فولاد کشور ایفا می‌کند.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • یاد‌داشت
  • صنعت, معدن
راهبردهای تافکو برای افزایش توان رقابتی صنعت فولاد ایران مسیر تحقق نوآوری در شرکت توسعه اقتصادی پایدار فراگیر

تحولات سریع علم و فناوری به صورت مستقیم بر روند پیشرفت تکنولوژی در صنعت فولاد تاثیرگذار بوده است، به طوری که هر روز دستاوردها و فناوری‌های جدیدی برای بهبود این صنعت ارائه می‌شود. از آنجایی که ارتباط صنعت فولاد کشور به دلایل مختلف نظیر تحریم‌ها با صنایع جهان محدود شده، پیشرفت فناوری در این صنعت بسیار به نوآوری‌های جدید و فناورانه در داخل متکی است. در این راستا، شرکت توسعه اقتصادی پایدار فراگیر (تافکو) در جهت سیاست‌های گروه فولاد خوزستان و بهبود و توسعه فناوری صنعت گام برمی‌دارد. این شرکت در گام نخست، استقرار و بهره‌برداری از مرکز نوآوری تخصصی فولاد را در دستور کار دارد. تافکو همچنین راه‌حل‌های مناسب برای مسائل و مشکلات پیچیده صنعت را به شرکت فولاد خوزستان و یا سایر شرکت‌ها ارائه می‌کند.

۳۰ فروردین ۱۴۰۳
فهرست